بكره أحلى

إلى العلم والأخلاق نسعى .......... يلا نخلي بكره أحلى
 
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 661
تاريخ التسجيل : 07/01/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   الجمعة يناير 09, 2009 1:27 am

تقبل هذه الحكمة واعمل بها تسعد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Money
الـــنـــقـــود
It can buy a house
نستطيع شراء المنزل بالنقود
But not a home
لكن لا نستطيع شراء عائلة

It can buy a clock
نستطيع شراء الساعة
But not time
و لكن لا نستطيع شراء الوقت

It can buy you a position
نستطيع شراء المنصب
But it not respect
لكن لا نستطيع شراء الاحترام

It can buy you a bed
نستطيع شراء السرير
But not sleep
ولكن لا نستطيع شراء النوم


It can buy you a book
نستطيع شراء الكتب
But not knowledge
لكن لا نستطيع شراء العلم


It can buy you medicine
نستطيع شراء الدواء
But not health
و لكن لا نستطيع شراء الصحه


It can buy you blood
نستطيع شراء الدم
But not life
و لكن لا نستطيع شراء الحياة

So you see money isn't everything
فلذلك يجب أن تعرف أن النقود ليست كل شيء
And it often causes pain and suffering
و في بعض الأحيان تخلق النقود لنا المعاناة والمشاكل و الألم
I tell you this because I am your friend
فأنا أخبرك بهذا لأني أعتبر نفسي أحد أصدقائك
And as your friend I want to
ولأني صديق سأنصحك بنصيحة
Take away your pain and suffering!!
و لذلك ابعد عن نفسك الهموم و الألم

So
Send me all your money
فأرسل لي جميع ما تملك من نقود
And i will suffer for you!
و أنا سأعاني بدلا عنك
Cash only please
و لو سمحت تكون الفلوس

Cash

كاااااااااااااااااااااااش




cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers

_________________

نـتــواصــــــــل..... لأنـنـــا بالخـــير دومــــاً نــرتــــقـي




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
fatota
Admin


عدد المساهمات : 481
تاريخ التسجيل : 05/09/2008
العمر : 28

مُساهمةموضوع: رد: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   الجمعة يناير 09, 2009 5:40 am

يسلاااااااااااااااااااااام Very Happy

والله كان باين عليها نصيحة فعلا بس حلوة برده واكيد النص الاول فعلا صح والفلوس مينفعش تكون كل حاجة فى حياتنا

ويلا نبدا بيك وكل اعضاء المنتدى مستعدين يعانوا بدالك cheers cheers
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 661
تاريخ التسجيل : 07/01/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   الجمعة يناير 09, 2009 6:35 am

شكررررررررررررررررا يا fatota
بس للاسف
انا صاحب النصيحة وبما اني اخوكم ابو قلب كبير
فانا علي اتم استعداد اني اعاني بجد وده طبعا لله وللوطن
مش لا سمح الله حاجة تانية
كمان انا ما اقدرش اشوف اصحابي بيعانوا واسيبهم
ولا ايييييييييييييييييييييه؟

_________________

نـتــواصــــــــل..... لأنـنـــا بالخـــير دومــــاً نــرتــــقـي




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
hend
عضو جيد جدا
عضو جيد جدا


عدد المساهمات : 64
تاريخ التسجيل : 17/01/2009
العمر : 28

مُساهمةموضوع: رد: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   السبت يناير 31, 2009 12:42 am

slam هاااااااااااااااايااااااااااااااات slam
بجد موضوع جاااااااااااااااامد ونصيحة مفيش بعد كده وكمان هتضحى بنفسك عشان صديقك ياااااااااه لو كل الناس زيك؟
شكرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 661
تاريخ التسجيل : 07/01/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   السبت يناير 31, 2009 12:47 am

شفتم ازاي بقي انا والله مش عارف اعملكم ايه تاني ؟
اديني بضحي بكل حاجة ومحدش موافق مش عارف ليه معقولة شهامتكم دي؟!!! hello

_________________

نـتــواصــــــــل..... لأنـنـــا بالخـــير دومــــاً نــرتــــقـي




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
asd alaqsa
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 314
تاريخ التسجيل : 23/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   السبت يناير 31, 2009 4:28 pm

ينفع ابعت المشاكل والهموم والمتاعب والالام والمصاعب والملمات لحضرتكوانت تتصرف فيها على كيفك
ولذلك لسببين:
الاول اننى لا امتلك الفلوس ومع ذلك المتاعب موجودة
الثانى ان الفلوس التى امتلكها لاتسببى لى المشاكل لانى اجيد استخدامها

ارجو الرد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 661
تاريخ التسجيل : 07/01/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها   السبت يناير 31, 2009 5:08 pm

بص يا asd
يا حبيبي
اولا انا عايز المشاكل اللي بتيجي من ورا الفلوس وبس (انا مش فاتحها سبيل)
ثانيا ده عمل خير مش حاجة تانية ( واوعي تفهمني صح)
ثالثا بالنسبة للمشاكل التانية ( انا برضه عايزك تكبر وتعتمد عي نفسك مش كل حاجة يا ولاد عمو friring_dragon
هيعملها ليكوا)
وده برضه لاني مؤمن بالمثل اللي بيقول (ده طبعا اول واخر مرة هتسمعوه فيه)
لو معاك فلوس بقششني لو مش معاك انت كده بتطفشني

وشكرررررررررررررررررررررا

_________________

نـتــواصــــــــل..... لأنـنـــا بالخـــير دومــــاً نــرتــــقـي




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
نصيحة مهمة جدا اقبلها واعمل بها
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
بكره أحلى :: يلا نخلي بكره أحلى :: الملتقى..................................... :: موضوعات عامة-
انتقل الى: