بكره أحلى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بكره أحلى

إلى العلم والأخلاق نسعى .......... يلا نخلي بكره أحلى

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
fatota
Admin
fatota

المساهمات : 481

عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 30, 2009 3:55 am

ازيكوا يا شباب ويا بنات عاملين اييييييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Very Happy

انا قلت بما اننا طلبة طب وكريمة المجتمع واحسن شريحة و..............وكل الكلام اللى مش جايب همه ده (زى كلام كتيييييييييير فى البلد دى) Evil or Very Mad

فلازم نكون مثقفين ولنا راينا وكمان احنا الشباب والمستقبل للبلد دى ولا ايييييييييه ربنا يستر

طبعا الموضوع ده سياسى بحت

عااااااااااااااوز مييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياترى ايه رأيكوا فى الكلام اللى بيتقال عن الإنتخابات اليومين دول lol! lol!

عاوز البرادعى ولا عمرو موسى ولا جمال مبارك ولا الإخوان ولا مين بالظبط ؟ وليه يعنى؟؟؟؟؟؟
عايز الدستور يتغير .....عايز رقابة دولية على الإنتخابات ولا تفتكر مش فارقة؟
هى البلد هتتغير لو لو لو يعنى البرادعى ولا موسى مسكوهاااااااا؟..........
انا قلت(لو) اوعى حد يقول على هبلة!!!!!!!!!

انا عارفة ان الموضوع كبير ورخم كدة لإنه فى السياسة بس زى ما قلت لازم نكون مهتمين ببلدنا ومستقبلها (وياريت هى كمان تهتم بينا)!!!!!!!!!

ممكن نقول ان الموضوع تخيلى شوية لانه غالبا مش هيحصل بس على الأقل من حقنا نحلم او نتخيل رياااااااااااااح التغييييير (اقفلوا الشبابيك بقى عشان البرد)

يلا مستنيكوا تردوا على الأسئلة كلها وتقولولى رايكوا والأهم انتوا مهتمين اصلا ولا لأ............

وانا اكيد هرد بس لما اشوف التفاعل ولو مردتش متنسوش العيش والحلاوة بقى بس ياريت تكون بالفستق Very Happy Very Happy
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز
firing_dragon

المساهمات : 661

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 30, 2009 4:03 am

Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect

( ان سمعت صوت نبااااااااااااااح..........فأدرك أنه كلب أو .........كلاااااااااب )

طبعا المقولة دي مش للكلام في الموضوع ولا عن الموضوع نفسه ........ولكن اتحدث عن ارتفاع نبرة الحديث عن اختيار الرئيس القادم لمصر........والاهم ان نعرف من المرشح وماهي استراتيجيته ولا يكفي تاريخه وحده........

وبصراحة وبدون خوف انا لست ارغب في الحديث عن الموضوع (عشان العيش والحلاوة مش بحبهم خالص)

ولكن...........

( لا اامل ان تذهب ريح عشت فيها.....لاجد نفسي محاصرا بعواصف تــٌمــيتني ) انتهــــــــــــي
Snow_white
Admin
Snow_white

المساهمات : 764

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 30, 2009 4:09 am

أنا اول ماشفت العنوان ...قلت احنا رايحين ف داهيه رايحين
Very Happy Very Happy Very Happy

لأ طبعا احنا ف بلد ديمقراطيه .......ومابنروحش للداهيه ..الداهية هي اللي بتيجي لغاية عندنا Very Happy

بصي يا ستي
مابرشحش حد ف دول .....................نفسي واحد من المعارضه اللي دايما صوته عالي يتفضل ويمسك البلد دي ويورينا هيعمل ايه..........مصطفى بكري .......مجدي الجلاد.....حمدين الصباحي

وعايزة رقابة دوليه.............
cheers
::::::::::::::::::::::::::::::::
البلد حالها هيتغير ولا لأ؟؟؟
ممممممممم
اعتقد آه............لو لون جديد....بقول جديد Rolling Eyes مسك الحكم متهيئلي لازم يتغير فيها حاجه

وربنا يستر ويكملنا بعقلنا ويخلينا زخرا لمصر bounce bounce bounce
تحيا مصر
https://bokra-ahla.ahlamontada.net
fatota
Admin
fatota

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت يناير 02, 2010 7:33 pm

بسم الله الرحمن الرحيم ........فتحت الجلسة
اتأخرت شوية احتياطات امن بقى وكنت بكتب وصيتى وكدة يعنى..... Very Happy Very Happy

المهم ندخل فى المفيد ........هقول رايى الأول وبعدين اعلق

انا عن نفسى مهتمة جدا بالموضوع ده بصراحة وشايفة انى لازم يكون لى رايى فيه يعنى كلامى مش هيتنفذ وكمان حتى ميتسمعش Evil or Very Mad
انا شايفة ان المادة اللى بتخلى مدة الرئاسة ابدية دى لااااازم تتغير على راى عمرو موسى دى سنة الحياة لازم الدنيا تتبدل مش تفضل على حال واحد
وكمان المادة اللى بتحط شروط تعجيزية للترشح زى انه يكون تبع حزب معين يعنى ليه مش مستقل وده لأن الأحزاب عندنا مش شغالة اصلا وملهاش فى البطيخ Sleep Sleep فمش لازم اربط نفسى بحزب معين وانا مش مقتنعة بيه

Exclamation Exclamation
وبما ان كلنا عارفين التزوير اللى بيحصل فى الإنتخابات ......اى انتخابات مش الرئاسة بس.........فمن رايى يكون فى رقابة دولية مادام مش قادرين نحترم نفسنا نجيب حد من برة يعرفنا الإحترام والشفااااااااااااااافية

بالنسبة للمرشحين اللى باينين لغاية دلوقتى انا مقتنعة بدكتور محمد البرادعى مش عشان جايزة نوبل والكلام الفاضى ده ان رايى انه شخصية قيادية وكان مسئول عن وكالة دولية ومجالها خطير وقدر يقف امام امريكا ويفضح الاعيبها رغم انه كان بيقبض منها وبيشتغل عنده وعارف اننا مش هنعمله حاجة لو طردوه ولكن قال عنها كدابة واحنا كل اللى عملناه اننا رشحنا حد امامه عشان لا يفوز بولاية تالتة
من الأخر يعنى راجل له تاريخ مشرف وشكل كدة راسى وبيعرف يتصرف ومش بيستسهل او بيخاف من اكبر قوى فى العالم صحيح الأمريكان دخلوا العراق ولسة مخرجوش بس الراجل قال كلمة حق

ممكن ده ميكونش كفاية بس على الأقل بداية لحاجات ممكن تحصل وتغير منشود وكلمة مسموعة امام العالم
ولأن العالم كلعها تعرفه فهيكون له احتياط من الأول

الأستاذ عمرو موسى انسان محترم وله مواقفه برده وكلامه سياسى ودبلوماسى حلو ولكنه فى الآخى تبع الحكومة ومبيقدرش يقول بم معاها بس برده له تقل سياسى بس بصراحة مش برشحه

جمال مبارك ..........لو كان عايز يعمل حاجة كان عملها من زمان لأن فى ايده صلاحيات كتير بس برده تبع الحكومة وماشى بنفس نظام الكبار وملهوش سياسة واضحة واحنا مش ناقصين بعد 29 سنة كمان زيهم تانى دى تبقى خربت affraid

اتمنى ان حد زى لبرادعى او موسى يمسك وساعتها اعتقد الناس هيكون عندها امل فى بكرة ولو طلبنا منها اى حاجة هتحاول تتغير عشان تكون احسن sunny sunny

كفاية كدة عليكوا ..........
fatota
Admin
fatota

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت يناير 02, 2010 7:45 pm

التعليقاااااااااااااااااااات

اولا دكتور فيرينج :
طبعا مبدئيا شكرا لرد حضرتك مع انك مش مهتم بالموضوع

انا رايى ان ارتفاع نبرة الحديث عن الموضوع بالشكل ده هو اللى مخوف الحكومة ومخليها عاملة هجوم فظيع على البرادعى وعمرو موسى لأنهم عندهم نية الترشح
والناس عندها امل ان فى حاجة تحصل او حتى الدستور يتغير
الناس بدأت يكون لها مطالب وبتحاول تنفذها زى اللى بيلموا توقيعات لترشيح البرادعى واالى بيطالبوا موسى يترشح وكدة يعنى
وبعدين مشكلتنا اننا بنتحرك فى الآخر ونقول ملحقناش
الموضوع مش بسيط ومش هيتغير فى يوم وليلة مينفعش نستنى قبل الإنتخابات بيومين ونتكلم عن تغير الدستور مثلا

بالنسبة لمعرفة استراتيجية المرشح اكيد عندك حق مينفعش نختار بالسمعة وخلاص بس بنقول اراء مبدئية لحد لما كل واحد ينزل برنامجه ونشوف هو بيفكر ازاى وهيعمل ايه
مع ان البرادعى بيضع احلام واو متحققتش مش هيترشح وانا شايفة ان ده غلط وانه لازم يحاول
وعمرو موسى بيقوا انه مش هيترشح اصلا ومش بيتكلم فى الموضوع عشان الحكومة مع انه مع تغير مادتى الدستور ودى خطوة كويسة

واخيرا بقى بالنسبة للمقولة الأخيرة وانا مش فاهمة تقصد بيها ايه بالظبط فمش هرد
fatota
Admin
fatota

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت يناير 02, 2010 7:52 pm

ثانيا :سنو

عندك حقوالله يا بنتى الداهية بتيجى واحنا مش بنعمل حاجة اصلا فنعمل بقى عشان لما تيجى ميبقوش ظلمونااااا

بالنسبة للأسامى اللى انتى قلتيها انا بحترم الأستاذ مجدى الجلاد جدااااااااااا ومن عشاق المصرى اليوم وهو انسان محترم وكلامه كويس جدا بس مش حاسة انه رئيس خااااااااااالص وبصراحة مش عارفة ليه يمكن لأنه معملش حاجة مهمة يعنى او معرفش افكاره اصلا مش عارفة بصراحة

الأستاذ مصطفى بكرى فعى محترم جدا وانا بحبه جدا جدا وله مواقفه برده ومش بيخاف وبيقول كلمة الحق

حمدين الصباحى..........لا تعليق
وبتهيألى لو دورنا هنلاقى ناس كتير عايزة تعمل حاجة للبلد وبتحاول

وكفاية كدة لأنى تعبت بجد والموضوع خد كتيييييييييييييييييير جدااااااااا بس انا كان نفسى اتكلم فيه وطلعت اللى جوايا والحمد لله ولازم تستحملونى
Snow_white
Admin
Snow_white

المساهمات : 764

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد يناير 03, 2010 1:58 am

كل ده شيلاه ف قلبك وساكته Very Happy

اللهم اهدي اللي هيمسك البلد دي لما تحبه وترضاه....ويرزقنا العدل والحرية
وربنا يلطف بعباده
https://bokra-ahla.ahlamontada.net
true man
عضو ممتاز
عضو ممتاز
true man

المساهمات : 316

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأحد فبراير 07, 2010 6:02 pm

سلامو عليكم
هاقول رايى بس بلاش ضرب لو سمحتم Very Happy
انا ارشح عمر موسى لرئاسة الجمهورية
اولا لانه راجل محترم من ايام ما كان وزير خارجية وقصته مع المصرى فى السعودية احسن دليل على كده راجل بجد مش ابو الزفت اللى ماسك دلوقتى.يعنى بقالى 7تلاف سنة فى مجال السياسة وعارف البلد ونظامها والحرامية كلهم واحد واحد باسمه واسم امه
وعارف ازاى يتعامل فى ملف لسطين واسرائيل وايران بحكم عمله فى جامعة الدول العربية باختصار لقطة
لو مفيش عمرو موسى يبقى حسنى وامرى لله بس طبعا الاب مش الابن مش ناقصين قرف لانه راجل حكيم واحسن الوحش صحيح عامل مش شايف اى مشاكل بس هو ارحم من غيره.اما الابن فلا وخلاص مش عاز اشرف فى المعتقل انا مرتاح كده
اما الدكتور البرادعى طبعا راجل محترم جدا وديبلوماسى رائع من ايام شغله فى الخارجية فى السبعينات مرورا بتدريسه للسياسة فى امريكا لحد ما مسك الوكالة وطلع منها بالسلامة بس فيه عيب مهم للاسف هو واحد على السياسة النضيفة وملوش فى شغل التلت ورقات ولا يعرف بيوقراطية مصر ولا عنده خلق يتصرف لما غالى الضلالى يقولى مكنش انعذر مفيش فلوس اجيبلك منين
بس هيبقى مثالى لو رجع مصر وفهم الوضع كويس وبعد6سنين اترشح بعد ما يعرف كل البلاوى لان فيه فرق بين ما تعيش الوضع وبين ما تقرا عنه فى الجرايد
اما مجدى الجلاد فهو صحفى مش سياسى وممارسش سياسة خالص ومعنديش استعداد يجرب فينا
وحمدين الصباحى زى كل المعارضة بق ع الاضى مفيش سياسات ولا حلول بديلة
اما مصطفى بكرى باحبه جدا جدا جدا وهو راجل بجد بس عيبه انه عصبى وخصوصا لما العرق الصعيدى يبان
وممكن لو بيكلم حد واستعبط عليه يفتح دماغه بروسية ولا حاجة
وانا مش مع تحديد الرئاسة بمدتين بس لان ده كلام فارغ ومفيش عندنا لا دليل شرعى عليه ولا كفاءات تنفع الا بقا لو خلينا عم محمد بتاع العيش وبعديه الحاج عويس بتاع القصب
اما التعديلات صحيح هو بتقول يا جمال يا بلاش بس مينفعش نفتحها ع البحرى برضو لان ده رئيس جمهورية مش عمدة كفر الغاب
بس برضو احب اقول
كما تكونوا يولى عليكم.وسئل الامام على لم عهدك عهد فتنة وعهد عثمان عهد نعمة؟فقال لانه ولى على مثلى وانا وليت على مثلك
فالرئيس كالحجاج ان ولى على اصحاب الحجاج وكالفاروق اذا ولى امر من مثل اصحاب الفاروق
dr.no
عضو ممتاز
عضو ممتاز
dr.no

المساهمات : 205

مُساهمةموضوع: رد: عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين فبراير 08, 2010 5:43 pm

يا جماعة بجد

مفيش احسن من ايمن نور

دكتور ايمن شاب طموح نفسه يعمل حاجة للبلد
وبجد الراجل ده لو مسك البلد هيغير حجات كتير

اللى يقولى اصله عميل والللى يقولى مسنود من امريكا الكلام ده باطل ومالوش اساس من الصحة ولو كان مسنود من الخارج
كان وصل للحكم بسهولة
ولو كان مسنود مكانش اتعرض للسجن بالباطل
ولو كان مسنود مكانش اتحرق مقر حزب الغد بتاعه

دكتور ايمن نور هو الوحيد اللى ممكن يغير فى البلد
ده غير الكاريزما الرئاسية اللى بيمتلكها وكمان حب الناس ليه ده غير انه الوحيد اللى وقف ادام النظام وكشفهم على حقيقتهم

وياجماعة مهما الظلام طال فالفجر قادم
فان شاء الله يحدث التغيير اللى بنتمناه كلنا
lol! lol! lol! lol!

عاوز ميييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-