بكره أحلى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بكره أحلى

إلى العلم والأخلاق نسعى .......... يلا نخلي بكره أحلى

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

مجرد بداية

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
fatota
Admin
fatota

المساهمات : 481

مجرد بداية Empty
مُساهمةموضوع: مجرد بداية   مجرد بداية Icon_minitimeالخميس نوفمبر 20, 2008 5:14 pm

ازيكم يا شباب Very Happy

انا قلت اكامكم شوية عن راوند E.N.T بما إنى اول واحدة خلصته يعنى bounce

بس الصراحة يعنى انا مش عارفة اقول ايه بالظبط(ايه الخيبة دى) confused confused

المهم ان الراوند ده سهل جدا وفاضى جداااااااااااااااااااا جدا يعنى الراوند من غير غياب والدكاترة بيبدأوا متأخر ويخلصوا بدرى حاجة فى الروقان كده cheers cheers

بالنسبة لدكاترة الرواند بصراحة مش كلهم حلوين بس فى دكاترة زى أحمد شوقى فى وحدة د/ محمد حجازى بجد ممتاز بس كل مرة حددوا له موضوع يشرحلكوا عشان تستفيدوا منه بقدر ألامكان

وطبعا د/مسعد فى وحدة د/نبيل لاشين وكدة يعنى شوفوا الدكتور الكويس فى كل وحدة بما ان الغياب فى البطاطا يعنى

بيبقى فى يوم للعيادة الخارجية حاولوا تشوفوا مرضى على قد ماتقدروا يعنى شوفوا نائب كويس واقفوا معاه ده بجد مفيد جدا للفهم وكمان للعملى

بالنسبة للمحاضرات حدث ولا حرج الدكاترة كل يوم بيتغيروا وكلهم يعنى!!!!!!!!!!!!!!!!!
Evil or Very Mad بس لازم نحضر عشان الشوك بيبقى فجأة وعليه درجات بجد

المهم اسمعوا د/مسعد والمادة سهلة جدا (بالنسبة للباقى طبعا رمد وكميونتى) lol!
وبالنسبة للكتب study انا كنت بذاكر من كتاب د/مسعد وكان هايل بصراحة والدكاترة قعدوا يقولوا مختصر و.. و..... و....
وكل الكلام اللى انتوا هتسمعموه بأة لكن دكاترة المحاضرات كلهم بيقولوا نفس الكلام اللى فى الكتاب ومش بيزودوا حرف(ده لو قالوا حاجة اصلا)
scratch وفى ناس كانت بتذاكر من كتاب د/محمد فريد وبيقولوا انه رائع وكله رسومات وبيفهمهم اكتر عموما شوفوا الكتابين وشوفوا هتستريحوا لمين اكتر لان الفرق مش كبير بينهم والدكاترة مش هيرسوكوا على حاجة يعنى مجرد راحة نفسبة لاى كتاب وخلاص

كفلية عليكوا كدة المرة دى واللى عايز يسأل على حاجة يبقى يقولى وانا تحت امره وربنا معانا كلنا flower
hend
عضو جيد جدا
عضو جيد جدا
hend

المساهمات : 64

مجرد بداية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مجرد بداية   مجرد بداية Icon_minitimeالسبت يناير 17, 2009 6:28 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هاااااااااااااااى Laughing شباب انا جديدة هنا بس حاليا خلصت راوند ال ENT وامتحانى الاربع الجاى ربنا معانا كلنا المهم عندك حق الراوند ده كويس اوى وقمة الروقان بس فعلا الدكاترة جامدين جدا يعنى لو حضرت هتستفيد هتستفيد انا كنت وحدة د\عصام عبد النبى بصراحة وحدة كويسة وفيها دكاترة كويسين اوى زى طبعا دكتور عصام وهو بينزل يوم التلات اما الدكاترة الكبار زىد- عمرو البدرى ده يوم الحد فى العيادة ود-الرفاعى يوم الحد فى وحدة 36 بس بينزل يشرح لنا دكاترة كويسين زىد- فواز ود-على وكمان د-عبدالرحمن وبالنسبة لوحدة اسماعيل زهدى فبصراحة دى وحدة سوبر لان فيها اولا د- محمود فوزى هو بينزل السبت فى العيادة الخارجية ويوم الاربع كمان
ود- محمد العيادى وكمان د-لؤى الشرقاوى يوم الخميس بينزلوا
اما د- حازم ربنا يكرمه بصراحة ظبط العملى كله بينزل الاربع والخميس.
اما موضوع الكتب فهو فعلا محير لان معظمهم بيقولوا انه مختصر بس عامة الدكاترة نصحونا نذاكر منه ونزود من كتاب دكتور ماجد الشناوى
على فكرة فى دكاترة جامدين جدا بينزلوا المحاضرات حاولوا تحضروها لانها مفيدة جدا santa
يارب مكونش طولت عليكم يلا سلاااااااااااااااااام وربنا يوفقنا كلنا فى الامتحان I love you
Snow_white
Admin
Snow_white

المساهمات : 764

مجرد بداية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مجرد بداية   مجرد بداية Icon_minitimeالأحد يناير 18, 2009 7:25 pm

sunny sunny sunny

نورتي المنتدى يا هند
يارب يفضل منور كده على طول

يارب ابقى في الوحده دي أنا عليا ent الراوند الجاي ان شاء الله

ربنا يوفقك في الامتحان ويوفقنا كلنا إن شاء الله
احنا بقى امتحان الرمد بتاعنا يوم الثلاثاء .....ربنا يستر

عايزين نشوفك ....يوم الجمعه ...ف خطبة الجمعه الساعة 10 مساءا (التفاصيل ف الموضوعات الدينيه بعنوان جتلي فكره)

bounce bounce
هند هند
هو مين اللي قالك عالمنتدى؟؟؟

يارب تكون بتوصلك المجله بتاعة الأسره
أنا عارفه ان احنا مقصرين شويه في الراوند بتاعكو...أصل ما حدش من اعضاء الاسره فيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عالعموم لوما وصلتكيش....هي مرفوعه في المنتدى في اللجنه الثقافيه....يا رب تعجبك

نورتي المنتدى يا هند bounce
https://bokra-ahla.ahlamontada.net
hend
عضو جيد جدا
عضو جيد جدا
hend

المساهمات : 64

مجرد بداية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مجرد بداية   مجرد بداية Icon_minitimeالأحد يناير 18, 2009 9:38 pm

[

:[b]هااااااااااااااااااى snow white slam شكرا كتييييييييير على ترحيبك بيا والمنتدى منور بالاعضاء الجامدين اللى فيه
وربنا يوفقك يوم التلات ان شاء الله ويكون امتحان كويس وعلى فكرة ان شاء الله ف ال ENTانتى ممكن تحضرى اى وحدة انتى عايزاها انا كنت بحضر فى وحدتين وحدتى عصام عبد النبى ووحدة اسماعيل زهدى
انا عرفت المنتدى من مجلتكم لما وزعتوها اول مرة بس فعلا منتدى كويس وان شاء الله يكون دايما احسن لان فعلا فكرة جامدة ان يكون اسنة رابعة بالتحديد نشاط وناس بتعمل حاجات كويسة زيكم
سلااااااااااااااااااااام cheers

مجرد بداية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-