بكره أحلى

إلى العلم والأخلاق نسعى .......... يلا نخلي بكره أحلى
 
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 661
تاريخ التسجيل : 07/01/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة   السبت أبريل 04, 2009 4:21 pm





السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سمعت القصة الغريبه العجيبه
من الأم نفسها
القصة من البدايه
عاشت قصة حب مع شاب
تقريبا سنتين
وتحدوا عشان يتزوجوا
المهم تم الزواج بعد عذاب وتعب وكان أحسن فرح حسب ما تقول
مرة السنوات
جابت الأم الولد الأول وبعده الثاني وبعده الثالث حتى الخامس
ولما حملت سادس
قالها زوجها أنا أريد بنت ولو جبتي ولد بطلقك
الام إنصدمت من كلمة بطلقك
وقالت اعمل المستحيل ولا يطلقني
يريد بنت أجيبله بنت بس كيف؟!
ما لقت طريقه إلا تقول لصحبتها
قالتلها على القصة وقالتلها ساعديني
المهم فكرت وقالت ولا يهمك
خلي بس موعد الولاده يجي
وان شاء الله خير
وانا عنيه معارف في إحدى المستشفيات
المهم إتفقت مع الدكتور
على أنه إذا الأم جابت ولد يبدل الولد مع أي بنت مولوده في المستشفى
وقالت الأم بدفعلك إللي انت عاوزه
المهم غرته الفلوس
على قولة المثل الفلوس تعمي النفوس
وافق الدكتور أحمد على طلبها
يوم جا وقت العمليه
ولدت الأم
بس
جابت
جابت
ولد
ولد مثل القمر
بس للأسف بتستغنى عنه
جه الدكتور عند الام عشان يفحص حالتها
قالتله يالله روح بدل الولد قبل ما يجي زوجي ويطلقني
شوفوا كيف تستغنى عن ولدها بكل سهوله وبرود
رد عليها الدكتور
لا إسمحولي ما أقدر أشارك في الجريمه
ردت الأم قالت كيف بعد ما خدت الفلوس تقول كده
راحت صحبتها تفكر بعدين قالت
نذبحه ونقول لزوجك أنجبتي بنت وماتت
قالت لا ماقدرش أذبح قطعه من لحمي وروحي
قالت خلاص خلى جوزك يطلقك
خافت الأم من الكلمه
قالت صحبتها ندفنه في الصحراء
ونخليه يموت بروحه و بيكون كده مات هو لوحده...
المهم الأم بعد ما إقتنعت راحت هي وصحبتها ونفذوا فعلتهم
بس قبل ما تدفنه
رضعته
ودفنته
وروحت الأم بيت زوجها
قالتله جبت بنت بس ماتت
قال كذابه لازم أروح أتاكد بنفسي
صحبتها راحت المستشفى وإتفقت مع بعض الدكاتره والممرضين على أنه إذا جا الزوج يقولوا له أن زوجته جابت بنت بس ماتت وغرتهم بالفلوس
راح الزوج و تأكد وطلع أنه فعلا زوجته جابت بنت بس ماتت

والأم قلبها متقطع
على ولدها إللي دفنته
بعد مرور شهر

بعد شهر او أكثر
راحت الأم عند صحبتها
وقالت لها عايزه اشوف ابنى
هروحله
قالت صحبتها يا هبله ابنك مات مات بقاله أكثر من شهر إنسيه يا مجنونه
قالت الأم

لازم اروح اشوفه

المهم راحت الأم فى المنطقه إللي دفنت فيها ابنها
والام تدور عن المكان إللي دفنته فيه
لأن دى صحراء وبقاله أكثر من شهر من دفنته
جات صحبتها وقالت لها :
الصراحه ما قدرتش اخليكى تروحى لوحدك

والام وصحبتها بيدورا على الولد
فجأه
فجأه
بدون إنذار
فجأه
سمعت الام وصحبتها




صوت طفل يبكى
صرخت صحبتها وقالت اعوذ بالله صوت جني المنطقه مافيهاش حد
قالت الأم
لا هذا صوت ابنى
قالت صحبتها يا هبله
ابنك مات تعرفين يعني ايه مات
يعني خلاص إنسي انك تسمعي صوته
المهم الأم أصرت وقالت أنا قلبي يقولي أن ده صوت ابنى ولازم اروح أشوفه
مشيت الام وصحبتها لحد ما وصلوا مكان الصوت
وتتوقعوا شافوا ايه هناك
شافوا شي غريب
شي نايخطرش على البال
شافوا
والله شي غريب
إللي شافوه
هو
أن ابنها هو إللي كان يبكى
ولقوه حافر مطلع نفسه من تحت
سبحان الله شهر كامل
تحت الرمال الحاره وعلى ضوء الشمس الحارق
بدون اكل ولا شرب وعمره ما كمل شهرين
سبحان الله
خلوني اكمل
المهم خافت صحبتها
والأم فرحانه لأنها شافت ابنها
المهم
تتوقعوا عمل ايه الولد
شي أغرب من إللي فات
شي غريب وغريب وغريب
لو عرفته أكيد بتستغرب
وبتقول سبحان الله
إللي عمله الولد
اتكلم
أيوه تكلم ليه مستغرب
وقال
ماما
ماما
وفوق ماما زاد كلمه وقال
ماما
ماما
ماما
انا جعان

هذا ما تقوله الأم
سبحان الله

جت الام تريد تحضن ابنها عشان ترضعه
صرخت صحبتها
وقالت لا لا ده جن مش انس
ده جن يلا نروح
قالتلها لا ده ابنى من شدة الجوع اتكلم
برضعه ويحصل الى يحصل
المهم حضنت الام ابنها
وجت تريد تخلي فم ولدها في صدرها
صرخ ابنها صرخه قويه
وقال
ماما
ماما
ماما
أنا جعان
بس
بس
ما
عاوز
أشرب
اللبن منك
شوفوا تخيلوا وقولوا سبحان الله
من كثر ما الولد كاره أمه قالها مش عايز اشرب منك
سبحان الله
و
قال
ماما
ماما
أنا جعان
بس
ما
مش عايز
أشرب منك
وكمل وقال
ماما
أنا
عايز
عايز














أشرب
لبن
لبن نيدو


The EnD







lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

_________________

نـتــواصــــــــل..... لأنـنـــا بالخـــير دومــــاً نــرتــــقـي




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr.no
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 205
تاريخ التسجيل : 24/01/2009
العمر : 28

مُساهمةموضوع: رد: طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة   السبت أبريل 04, 2009 6:42 pm

ميرسى يا فيرنج على القصة الملفقة دى
بس للاسف ما عرفتش تسبكها

لان كلامك على القصة عرفتنى ان فى النهاية هتبقى تهريج فتنبأت النهاية قبل ما اقراها
afro afro afro
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
true man
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 316
تاريخ التسجيل : 26/02/2009
العمر : 28

مُساهمةموضوع: رد: طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة   السبت أبريل 04, 2009 7:16 pm

معلش طلعت اوت
القصة باين انها متألفة وفشرة واسعة يا ابو العربى
بس انا خايف حد من الهواه يقراها يتشل ولا يجيله الضغط
احنا متعودين على الحاجات دى بس هما لا
ربنا يهديك يا ابو العربى

_________________
احب مكارم الاخلاق جهدى واكره ان اعيب وان اعابا
واصفح عن سباب الناس حلما وشر الناس من يهوى السبابا
ومن هاب الرجال تهيبوه ومن حقر الرجال فلن يهابا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
asd alaqsa
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 314
تاريخ التسجيل : 23/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة   السبت أبريل 04, 2009 7:42 pm

*على فكرة نيدو مقاطعة لانه دنماركى
*كونه طلب نيدو فدى حتة منطقيه ........ليه؟‼
◄لانه كان فى الصحراء
◄يعنى
scratch: scratch:
حيث الجفاف(اقتباس بتصرف من نكت اخونا ترو)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
firing_dragon
عضو ممتاز
عضو ممتاز


عدد المساهمات : 661
تاريخ التسجيل : 07/01/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة   الخميس أبريل 09, 2009 3:17 pm

اسف للتاخير في الرد.........بس انتم اكيد عارفين الظروف.....
اما بالنسبة يا د no انا مش عايز اسبكها عشان ماحدش يندمج ياذكي ويرجع يدعي عليا في الاخر....

وانا مش ابو العربي ياد true باشا ، وان كان نفسي ابقي زيه لانه احسن واحد في مصر ولا ايه؟؟؟
ومتشكر اوي يا د asd علي ردك الحلو ده وعلي فكره ......الجوع كافر مش بيخلي حد يفكر في المقاطعة ولا لا....

وكمان القصة بما انها واقعية حصلت بس قبل المقاطعة بكتير.......




شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا

_________________

نـتــواصــــــــل..... لأنـنـــا بالخـــير دومــــاً نــرتــــقـي




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
طفل خرج من تربته لينتقم من امه.......قصة غريبة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
بكره أحلى :: يلا نخلي بكره أحلى :: منتدى المنوعات ...................................... :: كلام من القلب-
انتقل الى: